Frankrijk

Le Cayrols (Livers Cazelles)

Nog een pareltje in de buurt van ons vakantiehuis Puech de bar: restaurant Le Cayrols. Klein en intiem met een beperkte kaart. Je zit er heerlijk buiten en de gerechten zijn met aandacht, creativiteit en verse produkten gemaakt. We bezochten ook dit restaurant 2 keer en per saldo is dit wat we aten:

10-LeCayrols-Voor
* Tartare de St Jacques et huître, avocat, pomme Granny Smith, basilic.
* L’oeuf Bio à 64 degrés, crème de foie gras aux champignons, écume de parmesan
Beide lekker, al vond ik het eitje lekkerder. Ik ben eigenlijk een klein beetje klaar met pesto. Het lijkt wel of men in Frankrijk (of ik moet zeggen in de Tarn) net de pesto heeft ontdekt.

11-LeCayrols-Hoofd
* Bar (zeebaars), Risotto au safrané et poivre, sauce au poivre
* Gambas, lentilles corail, curry écume de citronnelle, purée de patates douces.
Lekker, behalve die linzen, die leken wel gekookt in water met rauw currypoeder. Ik kreeg ze niet weg, brrr. De risotto was ook niet mijn smaak, die smaakte heel erg naar kaas. Maar mijn tafelgenoot vond het wel lekker.

13-LeCayrols-Hoofd
* Merlan de boeuf sauce roquefort, purée de patates douces et pommes de terre.
We vroegen hem “bleu” en kregen hem bleu. Helemaal goed. Verder niet erg bijzonder, gewoon goed & lekker.

Geef een reactie

